Friday, January 6, 2012

wang ringgit Malaysia

Assalamualaikum.



Hari nie nak cerita mengenai duitlah. haha. siapa tak suka duit angkat tangan! tengok tu tak de reaksi pon. hehe. aku pon suka duit , dengan duit aku bole beli apa-apa aje yang aku nak. awww , nak kate aku nie fesyenista pastu abeskan duet ke arah situ tak la pulak sebab kalau bab shoppin' sampai kaki bengkak nie mak dengan kakak aku je yang suka. even segala baju , seluar , tudung dan segala²nyalah semua diuruskan oleh mak dengan akak. haha. ( 18sg ) haha. jadi duet aku memang tak keluar langsung la. haha. kene la pandai pk. strategi :D

bila kawan ajak keluar aku lagi suke pergi tengok wayang ke , maen ice skatin' ke , bowlin' ke , apa-apa lah asaikan bukan shoppin'. kalau nak ajak temankan aje bole jee tapi korg akan menyesal lah sebab aku bukan penasihat yang bagus. haha. cube la tanya pendapat aku semuanya aku jawab okay. haha.

adoi , lari cerita sebenar.. haha.
actually , aku nak cerita pasai aku peg masokkan duit dalam bank tadi. hehe.

okay la , pukul 6 pagi tadi lagi aku da bangun nak solat subuh , kemas rumah lepastu hantar akak p keja pastu bank in kan duit. aww , excited aku pasai duet nie. hehe. sebab ape??? haha. sebab aku mata duitan! haha. aku mengaku. tapi tak de la mata aku ade duit tapi kalau ade best jugak kan. haha.

semenjak adik-adik da start sekola nie , aku la banyak turun tangan kemas umah. dulu bole lagi mengelat sket , buat la alasan ape-ape nak suruh adek. tapi sekarang da tak bole , 2 2 sekola pagi. jadi aku kene lah kemas. kesian la pulak klau suruh adek² kemas jugak. aku pon sayang adek² aku. walaupun kat umah aku suka marah² tapi tipu la kan aku tak sayang. aku marah pon sebab sayang la. haha. :) adoi , nape aku sampai cte bende nie. segan. haha



pendekkan cerita , dalam pukul 9 lebeh pagi tadi aku p Public Bank nak bank in kan duit. ade la rezeki sket. kalau tak simpan takot abes pulak. haha. aku nie da la pemurah , tangan asek nak menderma kat tempat jual makanan je. ( makanan jee dlm fikiran ) haha.

aku bank in dalam RM 1+++ la. sebenarnya , 3 hari lepas pon aku bank in kan duet jugak. haha. jumlah yang sama. haha.
sampai bank aku teros la isi borang dulu , Public Bank nie cekap , tak yah tunggu lama-lama. baru je nak melabuhkan punggung dekat kerusi number da dipanggil. jadi bek isi borg dulu baru amek number kalau tak sakit tangan nak kene tulis laju-laju nanti sebab da kena panggil. haha.

aku dapat kaunter yang sama dengan 3 hari lepas. pakcik india. hehe. kaunter 8.

pakcik : ( ambil buku bank pastu tengok muka aku macam pelik , lepastu bukak buku bank aku tengok jumlah duit dalam tu. ) haa , betol la. aih , baru tiga hari masok duit , hari nie nak masok lagi. banyak duit. ( cakap sambil tersenyum lebar )

aku : adelah rezeki sikit. :)

pakcik : nak number akaun saya tak? haha. ( kawan-kawan kaunter sebelah² die sume gelak. ) yela maksod die , aku bole la masok kan duit dalam bank die. sekurang² nya berisi jugak bank die.

aku : mampu tersenyum jela. dalam hati kate , pakcik nie ingat lagi muke aku rupenya. segan btoi. aku pon tak sangka dapat kaunter yang sama. maluuu.

pakcik : bagi buku bank pastu senyum nampak gigi. terima kasih.

aku : terima kasih jugak. :)

aku pon cepat-cepat keluar. niat aku nak masok duit jee. gaya aku tadi macam ade wat salah je. tapi bialah kan , pakcik tu mendoakan aku la tu. mane tau aku dapat duet lebeh ke pas die cakap macam tu. haha.

kesimpulannya - bile aku nak masokkan duet ag bila² nnt , aku tak nak dapat kaunter pakcik tu da. kalau dapat jugak aku p amek number baru. haha. puas! :D





No comments:

Post a Comment